Zapłacić w obcej walucie

Ile razy zrezygnowaliśmy z ciekawych zakupów, czy lepszego towaru ze względu na potencjalne problemy z inna walutą czy dodatkowymi opłatami za jej zmianę podczas transakcji? Ile razy nie byliśmy pewni dotarcia naszego przelewu, gdyż odbierające konto obsługiwane było w innej walucie? Jak wiele razy zastanawialiśmy się nad ewentualnymi problemami podatkowymi? Te problemy pojawiają się nawet w przypadku większych sklepów, a ich konsekwencją jest brak transakcji, co dotyka zarówno sprzedawcę jak i potencjalnego klienta, który musi obejść się smakiem.
Okazuje się jednak, że istnieje wiele systemów opracowanych właśnie po to, by takie problemy nie zachodziły. Ich poprawa kompatybilności różnych walut pozwala na rozszerzanie się rynku e-Commerce i ostatecznie poprawę komfortu klientów na całym świecie. Zatem jako przedsiębiorca warto zastanowić się nad ich wdrożeniem, na przykład z dobrym pośrednikiem płatności, na przykład znanym Dotpay. 

Najpopularniejsze systemy to:

a) SEPA – akronim oznacza w wolnym tłumaczeniu Obszar Jednolitej Płatności Euro. Ma on na celu przede wszystkim ujednolicenie płatności w krajach Unii Europejskiej, ale jest już obecny również w innych miejscach: księstwie Liechtenstein, Norwegii czy Szwajcarii. Jego jedynym ograniczeniem jest jedna waluta – Euro, ale pozwala na bezproblemowe i szybkie transakcje, jeśli jest wspierany.

b) DCC – Dynamiczne Przewalutowanie (w oryginale:"Dynamic Currency Conversion"), to zdecydowanie najlepszy system wspierający płatności w przekroju różnych walut i krajów. Jest to system, w którym sprzedawca otrzymuje pieniądze w swojej walucie, podczas gdy kupujący widzi ceny i płaci w swojej. Takie, proste ale funkcjonalne rozwiązanie pozwala na uproszczenie płatności i jest już powszechnie stosowane, również w Internecie, zyskując małą literkę „e” w swoim akronimie, oznaczającą internetową mobilność rozwiązania.

c) TrustPay – to rozwiązanie jest dedykowane głównie naszym sąsiadom zza gór – Czechom i Słowakom. System obsługuje przewalutowanie i transakcje z działającymi na terenie tych krajów bankami. Jest to rozwiązanie płatnicze szczególnie kluczowe w biznesie rozwijającym się na południu Polski, ale również tym, który aktywnie współpracuje z klientami pochodzącymi z tych krajów.

d) Przyjmowanie walut w powszechnych walutach – nie jest to jeden, ujednolicony system, a możliwość obsługi wielu walut. Może system nie jest wybuchowy w założeniach, ale oszczędnościowo jest najbardziej funkcjonalny. Taka forma płatności jeden do jednego jest oferowana przez niektórych pośredników, w tym wspomniany Dotpay i stanowi ciekawą alternatywę powyższych.

Płatności w innej walucie nie musza być zatem niczym strasznym. Jeśli dorzucić do tych systemów możliwość skorzystania z takich systemów globalnych płatności jak PayPal czy Sky Cash, okazuje się że zarówno podróże, jak i zakupy zza oceanu nie muszą się wiązać ani z ryzykiem, ani z ogromnymi kosztami (może poza przesyłką). Nowoczesny przedsiębiorca, ze względu na dynamicznie rozwijającą się konkurencję i możliwości sprzedaży na dalekie odległości będzie natomiast zainteresowany implementacją części z nich w swoim biznesplanie. W ten sposób, dzięki rozwojowi płatności, każdy z nas jest w stanie cieszyć się takimi zakupami, na jakie ma ochotę, bez zbędnych komplikacji.

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również