Jakiego operatora płatności online wybrać?

Każdy przedsiębiorca chcący odnieść sukces na rynku e-commerce musi staranne i odpowiednio wybrać operatora płatności online. Istnieje bardzo dużo rozwiązań. Mogą to być dwie, uzupełniające się firmy lub tzw. integrator płatności online pośredniczący w transakcjach. Na rynku znajdziemy wiele instytucji, które oferują swoje usługi e-przedsiębiorcom, jednak przy wyborze warto kierować się kilkoma zasadami, które pomogą zoptymalizować nasz interes i przyczynią się do jego sukcesu. Oto one.

Obecnie na rynku e-commerce mamy do czynienia z zauważalnym wzrostem jeśli chodzi o pojawianie się nowych e-sklepów. Wiąże się to z faktem, że coraz więcej użytkowników woli kupować w sieci. Zakupy online są zwyczajnie szybsze, łatwiejsze i wygodniejsze od tradycyjnych metod. Konsumenci pragną dzisiaj zaoszczędzić swój czas i pieniądze. Prowadząc e-biznes warto więc wybrać takiego operatora, który będzie kompatybilny z naszym modelem biznesowym. Radzimy czym kierować się przy wyborze dostawcy takich usług.

Okres oczekiwania na przelew

Jest to jeden z najważniejszych czynników, jaki należy wziąć przy wyborze operatora, ponieważ płatności elektroniczne działają na zasadzie konta przejściowego. Co to oznacza? Otóż pieniądze z zamówień najpierw trafiają na konto wybranego operatora. E-biznes, który jest usługobiorcą, dopiero zleca wykonanie przelewu na swoje konto. Jeśli dany biznes wymaga finansowej płynności ze względu na przyjęty model drop shippingu, okres oczekiwania na przelew będzie decydował o wyborze konkretnego operatora. Należy zachować czujność, ponieważ zdarza się, że pośrednicy obiecują przelew już na drugi dzień, a sprzedawca czeka kilka kolejnych, dlatego lepiej zasięgnąć opinii innych użytkowników. Zawsze możemy zażądać listy obsługiwanych placówek i skontaktować się z jedną z nich z zapytaniem o referencje na temat pośrednika. 

Wybór e-transferu

Najczęściej wybierać możemy spośród e-transferu automatycznego lub półautomatycznego. Pierwszy polega na tym, że kupujący zostaje przeniesiony na stronę, z której wybiera swój bank, loguje się na konto i zatwierdza całą transakcję. E-transfer półautomatyczny jest obecnie już dość przestarzały i rzadko spotykany. Wówczas należy samodzielnie wypełnić dane w formularzu przelewu. Dzisiejsi e-konsumenci cenią sobie raczej szybkie przelewy, dlatego warto wybrać operatora, który zapewni naszym klientom jak najwyższą jakość obsługi z rozbudowanym pakietem najnowocześniejszych i najszybszych metod płatności.

Wysokość opłat

Zdecydowana większość operatorów reklamuje się wyjątkowo niską prowizją, czym próbują zachęcić przedsiębiorców do skorzystania ze swoich usług. Owszem prowizja jest często niska, jednak nie dla wszystkich banków. Otóż popularne placówki bankowe są droższe, tak że wysokość prowizji może wahać się od 0,9 do 2,8% za jeden przelew. Często też trzeba uiszczać stałą opłatę w wysokości kilkudziesięciu groszy za każdy przelew. Analizuje więc koszty obsługi płatności pod względem całościowego rachunku.

 

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również