IVR – innowacyjny system płatności dla firm telemarketingowych

Choć zakupy internetowe znacząco wpłynęły na zmniejszenie popularności innych form sprzedaży, np. telefonicznej czy katalogów wysyłkowych, firmy działające w takim modelu nadal istnieją. Po pierwsze celują one w nieco inny profil klientów, niż sklepy internetowe – często są to osoby z mniejszych miejscowości, bez stałego dostępu do sieci, a także reprezentanci starszego pokolenia, które nie czuje się biegłe w posługiwaniu się internetem. Po drugie, taki model sprzedaży pozwala aktywnie pozyskiwać klientów, podczas gdy właścicielom sklepów internetowych pozostają tylko reklamy, których skuteczność jest coraz mniejsza.

Największym problemem, z jakim muszą zmierzyć się firmy prowadzące sprzedaż telefoniczną, jest kwestia płatności. Wysyłka towaru za pobraniem często kończy się tym, że klient rozmyśla się i nie odbiera paczki, co oznacza nie tylko brak zysków, ale też ponoszenie kosztów wysyłki i zwrotu. Konieczność zapłacenia z góry poprzez zalogowanie się do banku i wykonanie przelewu jest dla wielu osób zniechęcająca. Dlatego warto zainwestować w innowacyjny system telekomunikacyjny IVR, który umożliwia płacenie kartą przez telefon – bez konieczności przerywania połączenia. Co ważne, Interactive Voice Response można stosować zarówno podczas połączeń przychodzących, jak i tych inicjowanych przez sprzedawcę. Dzięki temu konsultant, który składa np. ofertę zakupu czy przedłużenia polisy ubezpieczeniowej, może podczas jednej rozmowy sfinalizować całą transakcję. Z punktu widzenia klienta to także duża wygoda.

Jak działa IVR? To system do płacenia przez telefon przy użyciu karty. Nie trzeba jednak jej danych podawać konsultantowi. Klient przekierowywany jest bez przerywania połączenia do centrali Dotpay. Przez kolejne kroki prowadzą go głosowe instrukcje. Kierując się nimi, klient podaje dane karty niezbędne do sfinalizowania transakcji. Wyraża też zgodę na obciążenie jej odpowiednią kwota. Płatność wykonywana jest błyskawicznie, a informacja o tym trafia z centrali Dotpay do panelu, dostępnego dla sprzedawcy. Dzięki temu realizacja zamówienia jest natychmiastowa. 

Dlaczego warto zainwestować w system Interactive Voice Response w swojej firmie? To najlepsza droga, by zwiększyć obroty i zminimalizować ryzyko rezygnacji klienta na ostatnim etapie składania zamówienia lub na etapie jego odbioru. Warto podkreślić, że IVR to system telekomunikacyjny cechujący się bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa. Z punktu widzenia klienta ważne jest, że nie trzeba odczytywać danych karty i podawać ich konsultantowi, tylko wpisuje się je do systemu, co minimalizuje ryzyko, że trafią w niepowołane ręce. 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również