Jedną z kluczowych kwestii dotyczących zakupów online jest ich szybkość. Sprzedawcom powinno, zatem zależeć na maksymalnym skróceniu ścieżki płatności. Im mniej kroków i trudności związanych z realizacją transakcji online, tym większe prawdopodobieństwo, że klient dokona zakupów w sklepie internetowym. Co możemy zrobić, aby skrócić ścieżkę płatności?
Zadbajmy o szybkie ładowanie się stron
Postarajmy się, aby czas wczytywania witryny był jak najkrótszy. Naszym największym zagrożeniem nie jest konkurencja, ale wolno ładujące się strony, czy to na komputerze czy na urządzeniu mobilnym, które powodują frustrację użytkowników. Jeśli witryna ładuje się zbyt wolno, klienci nie będą czekać. Pójdą do konkurencji. Nie możemy zapominać o klientach mobilnych, którzy stanowią coraz większy odsetek e-klientów. Liczą się wszystkie aspekty relacji z klientem od łatwości przeglądania oferty, przez sprawny i szybki zakup, po budowanie lojalności. Funkcjonalna aplikacja mobilna z pewnością w tym pomaga.
Dzisiejsi klienci online potrzebują dostępu do informacji za pomocą jednego kliknięcia lub jednego ruchu palcem na smartfonie czy tablecie. Sprzedawcy online mają tylko milisekundy, by przyciągnąć ich uwagę i ukończyć transakcję. Aby utrzymać potencjalnych klientów na swoich stronach internetowych sklepy online muszą optymalizować je i zapewnić maksymalną wydajność niezależnie od połączenia sieciowego i lokalizacji klienta.
Skoncentrujmy się na nawigacji - i nie zapominaj o wyszukiwaniu w witrynie
Klienci powinni mieć możliwość łatwego poruszania się po stronie internetowej. Ograniczmy do niezbędnego minimum niepotrzebne kliknięcia i wdrażajmy funkcje, takie jak automatyczne przewijanie, aby uniknąć utraty zainteresowania użytkowników. Zainwestujmy też w dobrą technologię wyszukiwania na stronie. Odpowiednie wyszukiwanie zapewnia łatwy sposób połączenia intencji użytkownika z odpowiednią treścią.
Zmierzajmy do uproszczenia płatności
Jedną z najważniejszych rzeczy, których nie potrafi zrobić większość sprzedawców internetowych jest usprawnienie koszyka. Dokonując zakupów w sklepie online, e-klienci chcą zostawić w nim swoje pieniądze. Ułatwmy im to dzięki prostemu i łatwemu do zrealizowania procesowi finalizowania transakcji. Klienci powinni wiedzieć w każdym momencie, a jakim etapie realizacji transakcji się znajdują. Dostęp do koszyka musi być szybki i prosty. Klienci, którzy nie są jeszcze zdecydowani na zakup powinni mieć możliwość zapisania koszyka i późniejszego powrotu w celu realizacji transakcji.
Autor
Jan Walcewicz
Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]