Zbuduj zaufanie do swojego e-sklepu

Badania, przeprowadzone przez firmę SalesBee, pokazują, że aż 40% e-konsumentów obawia się tego, że zamówiony przez nich produkt nie będzie spełniał ich oczekiwań. Mimo wzrostu jakości obsługi, użytkownicy wciąż się boją, że towar będzie wybrakowany lub złej jakości. Co więcej, prawie 30% e-konsumentów twierdzi, że zamówiony w sieci towar prawdopodobnie do nich w ogóle nie dotrze. Co e-przedsiębiorcy mogą zrobić, żeby zmienić te statystyki?

Skuteczne budowanie wiarygodności sklepu internetowego, to również tworzenie jego marki. Jeśli nie zadbamy o naszą prezencję i jakość obsługi, najprawdopodobniej klient nie będzie chciał skorzystać z usług naszego e-sklepu i opuści go, pozostawiając koszyk z produktami pusty. Konkurencja jest na tyle duża, że z łatwością znajdzie bardziej wiarygodnego sprzedawcę, dlatego zadbaj o zadowolenie swoich potencjalnych e-klientów.

Przyjazna strona internetowa

Pamiętaj, że wygląd i prezencja twojej witryny to pierwsze, co widzi e-konsument. Od tego, jakie wrażenie zrobi na nim twoja strona, zależy to czy z niej skorzysta. Jeśli będzie prezentować się niedbale, podejrzanie i chaotycznie, to nawet najlepsze na rynku ceny nie pomogą. Uważaj więc na to, aby strona była aktualizowana i nadążała za bieżącymi trendami. Ważne jest to, aby była ona łatwa i intuicyjna w obsłudze – wprowadź zatem odpowiednią wyszukiwarkę produktów i możliwość łatwego użycia filtrów, które sprawiają, że znalezienie upragnionej rzeczy zajmuje kilka sekund. Chodzi o to, żeby korzystanie z twojego e-sklepu było wyjątkowym i przyjemnym doświadczeniem.

Przejrzysta płatność

Eksperci podkreślają, że moment dokonania płatności to czas, kiedy użytkownicy najczęściej rozmyślają się i porzucają koszyk z zakupami. Głównym powodem tej sytuacji jest zbyt skomplikowana ścieżka e-transakcji. Zakupy w sieci są w końcu popularne ze względy na szybkość i łatwość ich dokonania, jeśli więc przed użytkownikiem zaczynają piętrzyć się trudności związane z zapłatą, zrezygnuje od razu. Pamiętaj zatem, aby kupujący otrzymał wyczerpującą informację o wszystkich kosztach, czasie dostawy, możliwościach zwrotu towaru oraz metodach płatności. Tutaj warto również zadbać o to, aby klient miał z czego wybierać, dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnych pośredników, integratory płatności, które skupiają różne, istniejące sposoby płatności. Pośrednik taki powinien być sprawdzony i posiadać wszelkie, potrzebne certyfikaty – wówczas z pewnością każdy użytkownik będzie czuł, że twój e-sklep jest wiarygodny i że warto w nim kupować.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również