3 kroki do poprawy jakości obsługi klienta w przypadku płatności online

Wydaliśmy mnóstwo pieniędzy na budowę idealnej strony internetowej dla naszej firmy i spędziliśmy niezliczoną liczbę godzin na promowaniu swoich produktów i usług. Wydaje się, że gdy klient trafia wreszcie do naszego sklepu, wszystko jest na najlepszej drodze. Okazuje się jednak, że od wizyty na stronie sklepu internetowego, a nawet od umieszczenia towarów w wirtualnym koszyku do finalizacji zamówienia daleka droga. Wielu e-klientów rezygnuje z zakończenia transakcji z różnych powodów i na różnych etapach procesu zakupowego. Przedstawiamy 3 najważniejsze przyczyny porzucania koszyka. Rzućmy okiem na każdy z tych punktów i sprawdźmy, jak możemy poprawić ogólną satysfakcję klientów i ograniczyć porzucanie koszyka.

Brak metod płatności

Klienci odwiedzający naszą witrynę będą zapewne chcieli korzystać z różnych opcji płatności. Podczas konfigurowania procesu płatności ważne jest, aby wybrać system obsługi płatności, który udostępnia wiele metod zapłaty za towary. Najlepszym sposobem ustalenia, które metody płatności należy zaoferować, jest zwrócenie się z pytaniem do klientów. Szybka ankieta wysłana do klientów z naszej bazy pomoże nam określić, jakie są oczekiwania i potrzeby klientów, a także preferowane przez nich metody płatności. Wybierzmy sprawdzonego i wiarygodnego dostawcę usług płatniczych, który posiada już renomę na rynku np. firmę Dotpay. Zyskamy wówczas większe zaufanie klientów. 

Wymagana rejestracja

Wymagając od nowego klienta rejestracji, o od pozostałych klientów zalogowania, skazujemy się na porażkę. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że za każdym razem, gdy dodajemy zbędne czynności pomiędzy decyzją o zakupie, a możliwością zakupu, tworzymy barierę, która może prowadzić do rezygnacji z finalizacji transakcji. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystując pliki cookie, umożliwić klientom automatyczne logowanie, a nowym klientom pozwolić na skonfigurowanie konta po zakończeniu transakcji.

Brak pewności, co do bezpieczeństwa transakcji

Podczas gdy liczba osób dokonujących zakupów w Internecie nadal rośnie, rosną również obawy konsumentów o bezpieczeństwo płatności online. Musimy zrobić wszystko, aby zagwarantować klientom bezpieczne przetwarzanie płatności. Niezależnie od zastosowanych środków bezpieczeństwa, upewnijmy się, że informacje o nich znajdują się na stronie zamówienia.
Wykonując kilka prostych czynności, skracamy proces realizacji transakcji. Możemy w ten sposób poprawić doświadczenia zakupowe klientów i zaobserwować znaczny wzrost liczby pomyślnie zrealizowanych zakupów online.

 

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również