3 porady dotyczące bezpieczeństwa płatności internetowych

Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie liczby konwersji w sklepie internetowym jest wzbudzenie zaufania u klientów. Bezpieczeństwo płatności internetowych jest na szczycie priorytetów większości e-konsumentów. Jeśli twoja firma nie zdoła zdobyć zaufania klientów zarówno do Twoich produktów, jak i ogólnych doświadczeń związanych z płatnościami, jej rozwój może być mocno utrudniony. Jeśli Twój sklep akceptuje płatności kartą kredytową przez Internet, musisz dołożyć starań, aby zapewnić bezpieczeństwo płatności. Skorzystaj z tych czterech wskazówek, aby zapewnić bezpieczniejsze płatności dla klientów.

Zweryfikuj każdą pojedynczą transakcję

Mimo że transakcja jest dokonywana w sieci i nie masz styczności z fizyczną kartą, wciąż istnieją sposoby sprawdzenia, czy każda transakcja jest dokonywana przez prawowitego właściciela karty. Wymagaj od klientów podania kodu zabezpieczającego lub numeru CVV znajdującego się na odwrocie kart. Zawsze dokonuj również weryfikacji adresu (AVS). Monitoruj wzorce zakupów klientów i identyfikuj wszystko, co jest poza normą. Na przykład, jeśli pojawia się zaskakująco duże zamówienie pochodzące od stałego klienta, dobrym pomysłem jest skontaktowanie się z klientem i sprawdzenie zamówienia.

Współpracuj z rzetelnym dostawcą płatności

Pewnym sposobem na zapewnienie bezpiecznych płatności jest współpraca z zaufanym operatorem płatności. Poszukując odpowiedniej platformy płatności, trzymaj się sprawdzonych i renomowanych firm. Unikaj dostawców, którzy reklamują się najniższymi stawkami na rynku. Bezpieczeństwo musi kosztować i warto ponieść te koszty, aby spać spokojnie. Spróbuj znaleźć dostawcę przejrzystego pod względem środków bezpieczeństwa, którego usługi są dobrze oceniane przez innych. W Polsce takim pośrednikiem może być działająca na rynku od wielu lat firma Dotpay.

Uważaj na przechowywanie danych klientów

Jeśli chodzi o przechowywanie danych klientów, obowiązują dość restrykcyjne przepisy. Dzieje się tak, dlatego, że szacunkowe 95% przypadków naruszenia danych kartach kredytowych związanych jest z małymi firmami. Oszuści zakładają, że mniejsze firmy nie mogą sobie pozwolić na odpowiednią infrastrukturę bezpieczeństwa, co czyni je najlepszym celem. Sposobem uniknięcia naruszenia danych jest po prostu nie przechowywanie żadnych informacji o płatnościach. Jeśli chcesz jednak przechowywać informacje o klientach, upewnij się, że chronisz te informacje, przechowując dane na serwerze zewnętrznym / chmurowym lub szyfrując dane użytkownika, aby intruz nie mógł ich przechwycić.

 

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również