Rozwój naszego świata zaprowadził nas do momentu, w którym za zakupy możemy płacić przy pomocy dłoni. Wyciągamy z kieszeni naszego smartfona, przepisujemy dane z faktury mailowej i zlecamy przelew, który dochodzi do adresata jeszcze tego samego dnia. Płatności internetowe znamy i mamy w malutkim palcu, lecz istnieją ich dwa rodzaje, a nie jeden. Mowa o przelewach tradycyjnych i błyskawicznych. O ile te pierwsze znamy wszyscy, o tyle te drugie decydują o rozwoju nowoczesnego sklepu online. Co zatem warto o nich wiedzieć? Zapraszamy do krótkiej lektury.
Czym różni się przelew tradycyjny od błyskawicznego?
Do niedawna większość sklepów internetowych oferowało tylko przelewy tradycyjne, bo wymagały jedynie zaprojektowania prostego systemu sprzedażowego (bramka płatności - przekierowanie przelewu ze sklepu na rachunek internetowy). Tego rodzaju transakcje zaczęły jednak blokować sklepy, ponieważ w czasie weekendów przelewy nie zawsze dochodziły do odbiorcy, co wymuszało skomplikowane czynności księgowo - rachunkowe.
Od kilku lat funkcjonują w Polsce operatorzy szybkich przelewów online i dzięki nim sklepy internetowe mogą oferować błyskawiczne przelewy online, również w weekendy. Obecnie największym operatorem w Polsce jest Dotpay, który nie tylko ma największą ilość kanałów płatności (ponad 140), ale oferuje również sprzedaż międzynarodową z opcją przewalutowania pieniędzy. Z obserwacji rynku wynika, że sklepy współpracujące z Dotpay notują większą sprzedaż na weekendach.
Dlaczego warto interesować się płatnościami online?
Ponieważ to ode definiują profesjonalizm i atrakcyjność sklepu internetowego. To one też decydują o poziomie sprzedaży, ponieważ są lubiane przez konsumentów. Wystarczy to sobie wyobrazić na podstawie własnej osoby. Jeśli mamy sobotę, a chcemy kupić ważną aplikację na Androida, to jaki sklep wybierzemy? Ten, który oferuje nam przelew tradycyjny (pieniądze dotrą na konto sklepu w poniedziałek i towar otrzymamy w poniedziałek - regułą będzie wyjątek, jeśli posiadamy rachunek internetowy w banku, który obsługuje sklep) czy ten, który pozwala nam zapłacić za towar w kilka sekund (poprzez operatorów szybkich płatności online)? Odpowiedź wydaje się prosta.
Powinniście zainteresować się płatnościami online również z powodu raportów, jakie możecie generować na koniec każdego miesiąca. Każdy operator oferuje generowanie raportów, które w całości można traktować jako dokumenty księgowe. Na podstawie raportów możemy analizować produkty, zmieniać ich ceny i planować strategie finansowo - marketingowe.
Bo sklep kojarzy się z finansami
Jeżeli będziecie na bieżąco ze wszelkimi zmianami na rynku operatorów szybkich płatności online, to Wasz sklep zawsze będzie utrzymany w obowiązujących standardach. Obecnie wpływ finansów na funkcjonalność sklepu jest widoczna, ale za kilka lat będzie miała niebagatelne znaczenie. Warto zatem się przygotować już na przyszłość.
Autor
Justyna Stankiewicz
Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]