Jak przyśpieszyć zakupy za pomocą urządzeń mobilnych ?

Szybkość zakupów jest kluczową kwestią dla e-klientów, a ponieważ coraz większa liczba konsumentów dokonuje zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, sprzedający powinni zadbać o wydajność mobilną swojej witryny. Wiele sklepów koncentruje się jednak wyłącznie na prostych, syntetycznych miernikach wydajności, takich jak czas ładowania strony, które dają niewielki wgląd w rzeczywiste wrażenia kupującego. Dane o obciążeniu strony nie zawierają szczegółowych informacji o tym, ile stron klienci muszą załadować, aby ukończyć transakcję, czy strona przewija się płynnie po załadowaniu, ile czasu upłynie, zanim przycisk "kup" stanie się aktywny i możliwy do zastosowania przez klientów mobilnych. Możemy na przykład skrócić czas, jaki zajmuje kupowanie za pomocą urządzeń mobilnych, dzięki uproszczeniu realizacji płatności w witrynie przy wykorzystaniu natywnych metod płatności, ale czas ładowania strony pozostanie taki sam. Gdy to zrobimy, jakość zakupów znacznie się poprawi, a współczynniki konwersji to potwierdzą.

Jak zminimalizować czas transakcji?

Istnieje kilka sposobów na skrócenie czasu zakupu i zwiększenie współczynników konwersji. Dodajmy przyciski natychmiastowego zakupu do stron z listą produktów i akceptujmy szybkie płatności internetowe np. płatności mobilne czy płatności „one click” oferowane przez firmę Dotpay. Przyciski "Kup teraz" działają na naszą korzyść, ponieważ ułatwiają kupowanie impulsywnie. 

Wymaganie logowania znacznie spowalnia zakupy online i zwiększa prawdopodobieństwo, że klienci zrezygnują z zakupu. Wielu e-klientów nie dokonuje zakupów, bo nie chce zakładać nowego konta. Mnóstwo konsumentów rezygnuje również z zakupów online, ponieważ zapomnieli swoich danych do logowania. Pozbądźmy się, zatem formularza logowania i postawmy na automatyczne logowanie za pomocą jednego kliknięcia. 

Wyeliminujmy problemy związane z długim ładowaniem się stron za pomocą progresywnej aplikacji internetowej, która przesyłana jest bezpośrednio do urządzenia klienta, bez konieczności jej pobierania i zapewnia lepsze doznania zakupowe. Strony internetowe zbudowane przy użyciu tej technologii są znacznie szybsze i stworzone dla urządzeń mobilnych, co sprawia, że zakupy mobilne są łatwiejsze i zdecydowanie szybsze. Wcześniej sprzedawcy detaliczni musieli wybierać między witryną mobilną a aplikacją, ale teraz możemy mieć jedno i drugie. Klienci oczekują łatwego i szybkiego procesu realizacji transakcji, a firmy, które doskonalą swoje witryny handlowe, uwzględniając potrzeby współczesnych klientów, zwiększają swoje przychody.

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również