Zadbaj o satysfakcję klientów dzięki ułatwieniom w płatnościach online

Nie ma nic bardziej frustrującego dla właściciela sklepu internetowego, niż porzucony koszyk z zakupami. Było już tak blisko realizacji transakcji, a jednak coś poszło nie tak i klient z niej zrezygnował. Dlaczego do tego doszło? Najprawdopodobniej w procesie realizacji transakcji występują pewne błędy, które warto zidentyfikować i wyeliminować. Oto, co warto wziąć pod uwagę, aby poprawić wygodę obsługi klienta i ograniczyć liczbę porzuconych koszyków.

Używaj interfejsów API do generowania informacji

Możesz znacznie ułatwić proces zakupowy po prostu zmniejszając liczbę pól w formularzu, które klient musi wypełnić, aby dokończyć zakup. Wyeliminuj wszelkie pola, które nie są konieczne w procesie realizacji transakcji i pytaj tylko o to, czego naprawdę potrzebujesz, aby odebrać płatność i zrealizować zamówienie. Korzystając z interfejsów API masz dostęp do funkcji autouzupełniania . Umożliwia ona automatyczne wypełnianie formularzy na podstawie niewielkiej ilości danych. Np. jeśli najpierw poprosisz o kod pocztowy, możesz automatycznie uzupełnić miejscowość.

Daj klientom opcję rejestracji, ale nie zmuszaj ich do skorzystania z niej

Jednym ze sposobów na sprawniejszy proces transakcji jest zapisanie danych klienta. W ten sposób, po powrocie do Twojego sklepu, nie musi on za każdym razem podawać informacji dotyczących adresu wysyłki czy danych karty, aby dokonać kolejnego zakupu. Możesz zaoferować torozwiązanie, jako przydatną funkcję i podkreślić korzyści z niej płynące, ale nie zmuszaj klientów do rejestracji. Wielu z nich preferuje zakupy w sklepach internetowych bez konieczności zakładania konta.

Wyeliminuj niespodzianki

Klienci w sklepach internetowych lubią mieć jasność, co do ostatecznej kwoty zakupu. Cena produktu jest przecież powiększana o rozmaite podatki, opłaty i koszty wysyłki. Ujawnij te informacje tak szybko, jak to możliwe. Umieść je na stronie koszyka, aby klienci mogli łatwo sprawdzić, jaka jest suma ich zakupów i zdecydować, czy są w stanie zapłacić ostateczną kwotę.

 

 

 

 

Rozważ opcję zakupów jednym kliknięciem


Amazonowi udało się uzyskać patent na zamówienie za pomocą jednego kliknięcia w 1999 roku. Jednak patent ten wygasł w 2017 roku. Coraz więcej sprzedawców internetowych decyduje się na wprowadzenie tego rozwiązania w swoich sklepach online. Taką funkcjonalność oferuje między innymi Dotpay, jeden z najbardziej popularnych dostawców płatności elektronicznych na naszym rynku. Wystarczy, że klient podczas pierwszych zakupów wyrazi zgodę na zapisanie danych swojej karty, a kolejnych zakupów dokona już zaledwie jednym kliknięciem. 

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również