Visa Checkout rośnie w siłę, ale czy to wystarczy by wyprzedzić konkurencję ?

Visa Checkout to platforma płatnicza organizacji płatniczej Visa, która umożliwia posiadaczom rachunków przechowywanie informacji o kartach kredytowych i dokonywanie zakupów za pośrednictwem stron internetowych podmiotów zewnętrznych. Pozwala konsumentom na dokonywanie zakupów online bez konieczności podawania danych o płatnościach, co jest uciążliwym procesem szczególnie w przypadku urządzeń mobilnych. Detaliści kochają tego typu rozwiązania, ponieważ dzięki temu proces realizacji transakcji przebiega sprawniej i szybciej. Wdrożenie Visy Checkout prowadzi do zwiększenia sprzedaży i mniejszej ilości porzucanych koszyków z zakupami. Klienci doceniają możliwość dokonania zapłaty za zakupione towary bez żmudnego wprowadzania kolejnych danych. Zależy im przede wszystkim na czasie i własnym komforcie.

Rozwój Visy Checkout

E-commerce idzie w kierunku płatności mobilnych oraz rozmaitych form płatności internetowych. Dla inwestorów Visy ta tendencja stanowi ogromną szansę. Ponieważ płatności przenoszą się ze świata fizycznego do cyfrowego, Visa przoduje w opracowywaniu rozwiązań dla swoich klientów, partnerów i konsumentów. Visa Checkout jest tego najlepszym przykładem. Visa Checkout posiada obecnie ponad 18 milionów rachunków konsumenckich w 23 krajach i ponad 1500 partnerów instytucjonalnych na całym świecie. Ponad 300 000 handlowców internetowych wyraziło zgodę na akceptację karty Visa Checkout! Te liczby mówią wiele. Jednak nie wiadomo, czy tendencja wzrostowa utrzyma się dłużej. 

Czy wzrost wystarczy, by usprawiedliwić kolejny portfel cyfrowy?

Mimo mocnego wzrostu, wciąż pojawiają się pytania, czy warto inwestować w kolejny typ cyfrowego portfela. Jeden konsument na pewno nie wyrazi chęci posiadania więcej, niż jednego portfela, a nie da się ukryć, że wirtualnych portfeli jest na rynku finansowym mnóstwo. Podczas gdy Visa Checkout odnotowała znaczny wzrost, aby osiągnąć 18 milionów założonych kont, PayPal Holdings Inc. ma obecnie prawie 200 milionów aktywnych kont i rozlicza ponad miliard transakcji płatniczych w każdym kwartale. Konkurencja jest, zatem ogromna. 

Jednak bez względu na wątpliwości, Visa nie może po prostu odejść od hostowania cyfrowego portfela. Partnerzy bankowi, którzy wydali kartę są mocno zainteresowane tym rozwiązaniem. To banki są ostatecznie prawdziwymi klientami Visa, więc nie może ona doprowadzić do utraty żadnego z nich. To, czy platforma kiedykolwiek „spotka się” z indywidualnym klientem, to zupełnie inna sprawa. Jedno jest pewne e-konsumenci są coraz bardziej otwarci na nowości i skłonni do wykorzystywania nowoczesnych rozwiązań płatniczych.

 

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również