Jak zwiększyć konwersję w e-sklepie dzięki plikom produktowym ?

Plik produktowy to większa grupa odbiorców, nasz asortyment jest lepiej wyeksponowany w wyszukiwarkach i porównywarkach, ale efektywna sprzedaż to nie tylko stosowanie pliku produktowego. Konwersja, tak właśnie to! Aby ją skutecznie poprawić, to regularnie należy pracować z plikami produktowymi, by jednak ich przekształcenie było pod kątem zmieniających się preferencji użytkowników.

Na co zwrócić uwagę?

Szczególną uSzukasz pomysłu na własny biznes ? Stwórz sklep internetowy wagę należy zwrócić na regularną optymalizację feeda. Dokładnie oznacza to, iż sprawdzanie, czy nasz plik produktowy zawiera drobiazgowe informacje na temat najważniejszych atrybutów produktów, takie jak kolor, materiał i reszta ważnych informacji, nie zapominając o zdjęciach i grafikach, jego dalsza optymalizacja polega przede wszystkim na skutecznym zarządzaniu asortymentem w e-sklepie. Informacje o cenach, rabatach i dostawach są szczególnie ważne. Pamiętaj, że przeciętny konsument nie czyta. Użyj grafik, by d niego lepiej dotrzeć.

Nie ma idealnej recepty na dochodową sprzedaż, ponieważ wszystko zależy od wybranej grupy konsumentów i jej decyzji. Prawidłowa praca z feedem i jego optymalizacja pod kątem wzrostu konwersji to stałe poszukiwanie i testowanie. Aktualizuj wszystko na bieżąco. Klient nie lubi, kiedy się nic nie zmienia. Czasem nawet drobne korekty w szyku zdania mogą w znaczny sposób przyczynić się do wzrostu konwersji.

Nie idź na skróty zwiększając konwersję.

Pamiętaj, że tworząc i optymalizując plik produktowy, nie warto iść na skróty. Najlepiej stworzyć kategorie produktowe złożoną z 10 różnych pozycji, ponieważ im produkt jest opisany i skategoryzowany bardziej szczegółowo, tym większa jest szansa na poprawę konwersji, także skuteczne zainteresowanie nim klienta o sprecyzowanych preferencjach. Ma to szczególne znaczenie w przypadku ruchu generowanego z zewnątrz, na przykład za sprawą Google PLA. Opis produktowy na potrzeby Google PLA powinien zawierać rekomendowane 70 znaków oraz wszystkie najważniejsze frazy kluczowe. Jeśli e-sklep ma działać wielu krajach, należy dla każdego przygotować odmienny feed, nie tylko ze względów językowych, ale również z powodu odmiennych preferencji klientów. Wniosek jest prosty pliki produktowe to ogromny potencjał i ich ciągła modyfikacja jest koniecznością i nie należy bać się testowania różnych rozwiązań, gdyż preferencje klientów stale się zmieniają wraz z pojawianiem się nowych produktów na rynku.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również