Własny biznes – sklep internetowy

Rozwój technologiczny sprawił, że coraz chętniej kupujemy w sieci. Wiąże się to ze stale rosnącą liczbą e-sklepów, które oferują swoje usługi e-konsumentom. Konkurencja stale się zaostrza, tak więc może pomysł na założenie nowego sklepu wirtualnego nie jest najlepszym projektem biznesowym? Nic bardziej mylnego! E-rynek wciąż jest otwarty na świeże pomysły, dlatego warto próbować swoich sił w e-handlu.

Sklep internetowy to świetne wyjście dla świeżych przedsiębiorców, ponieważ nie wymaga znacznych nakładów finansowych. Co więcej, e-sklep nie generuje również wysokich kosztów stałych. Żeby ruszyć ze swoją działalnością nie będziesz potrzebować ogromnego magazynu, stacjonarnego punktu odbioru ani pracowników. Czy istnieją lepsze warunki, sprzyjające rozpoczęciu własnej działalności? Oto, co musisz zrobić, żeby skutecznie uruchomić e-sklep.

Wybierz formę prawną

Na starcie należy założyć działalność gospodarczą, np. jednoosobową. Procedury są obecnie niezwykle łatwe, ponieważ wszelkie konieczne dokumenty składamy w okienku w urzędzie gminy. Następnie należy zarejestrować się jako płatnik podatku VAT, otworzyć rachunek bankowy oraz wybrać sposób rozliczania księgowego. Wraz z czasem, kiedy twoja firma będzie się rozrastać, możesz pomyśleć o przekształceniu jej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, następnie w spółkę akcyjną, jeśli chcesz wejść na giełdę.

Określ swoją markę – co sprzedajesz i jak się nazywasz

Skoro zamierzamy otworzyć e-sklep, musimy określić czym będziemy handlować. Raporty eksperckie wskazują, że w Internecie najczęściej kupujemy odzież, akcesoria, dodatki, książki, płyty, filmy oraz sprzęt RTV i AGD. Konkurencja jest jednak dość duża, dlatego warto znaleźć dobrego dostawcę, który zaproponuje nam towar w atrakcyjnej cenie. Dobrze jeśli nasz produkt jest niszowy i niedostępny w ofercie popularnych już sklepów. Naszej ofercie powinien towarzyszyć spójny wizerunek marki. Nazwa, logo i wygląd strony internetowej powinny korespondować z naszą działalność. Jeśli masz zamiar sprzedawać szeroki asortyment produktów, warto postawić na uniwersalną identyfikacje wizualną, gdy jedna będzie to np. kobieca bielizna albo sprzęt sportowy, dobrze jeśli nasza platforma będzie podkreślać charakter towaru.

Odpowiednie narzędzia

Zakup domeny i hostingu to bardzo ważna decyzja, dlatego warto znaleźć dobrego dostawcę. W ten sposób unikniesz poważnych problemów technicznych, które mogą sprawić, że klienci będą omijać twój sklep. Analizy pokazują również, że użytkownicy cenią strony, które szybko się ładują oraz oferują wiele metod płatności.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również