Metody mobilnego rozliczenia w sieci

Bez wątpienia możemy stwierdzić, że Polacy coraz częściej i chętniej robią zakupy w sieci. Komfort i wygodę takiego sposobu realizacji zakupów doceniamy tak bardzo, że nie ograniczamy się już tylko do wykonywania ich przed ekranem komputera w zaciszu domowym. Dzisiaj jesteśmy w nieustannym ruchu, dlatego każdą wolną chwilę pomiędzy domem a pracą chcemy przeznaczyć na załatwienie ważnych spraw. Żeby efektywnie wykorzystać te „pomiędzy” stworzono płatności mobilne, które pozwalają na przeprowadzenie szybkiej transakcji za pomocą smartfonu w autobusie czy przy kawie na przerwie w pracy.

Codziennie korzystamy z sieci. Czy to w pracy, czy w domu wiele godzin spędzamy na prowadzeniu korespondencji, załatwianiu ważnych spraw, kupowaniu czy opłacaniu rachunków. Biorąc pod uwagę fakt, że przy tym nie rozstajemy się z naszym smartfonem, naturalnym było opracowanie rozwiązań mobilnych umożliwiających dokonanie płatności. Według prognoz korzystanie z mobilnych rozliczeń będzie coraz powszechniejsze. W odpowiedzi na rosnące potrzeby użytkowników Dotpay zapewnia swoim klientom dokonanie płatności za pośrednictwem telefonu.

Mobilne aplikacje

Dotpay oferuje swoim klientom możliwość korzystania z takich aplikacji do mobilnych płatności, jak m-Pay, SkyCash i BLIK Mobile. Pierwsza z nich to usługa, która umożliwia dokonywanie różnych płatności. Sam zakup jest realizowany poprzez wprowadzenie numeru, który wygenerowany jest przez dostawcę i potwierdzenie transakcji według instrukcji podanych przez aplikację. System to forma wirtualnej portmonetki, co oznacza, że po potwierdzeniu transakcji należna kwota zostanie pobrana z wcześniej doładowanego konta mPay użytkownika. Druga aplikacja, SkyCasch to system płatności za pomocą telefonu komórkowego. Użytkownik musi założyć specjalne konto portmonetki SkyCash, które może doładować w dowolnym momencie. Aplikacja oferuje możliwość zakupu biletu do kina z sieci Multikino w całej Polsce lub na komunikację miejską. BLIK Mobile to z kolei system, który jest w pełni zintegrowany z Dotpay i pozwala na dokonywanie e-płatności bez konieczności logowania się do systemu bankowego. Do dokonania zakupu wystarczy tylko jeden kod.

Rozwiązania wspierające mobilne kanały sprzedaży

Tego typu rozwiązania Dotpay wprowadziło zarówno dla rozwiązań WEB jak i natywnych aplikacji mobilnych. Pierwsze z nich to responsywna bramka płatności, czyli system działający w technologii RWD (Responsive Web Design). Pozwala on na automatyczne rozpoznanie i dostosowanie strony płatności, czy panelu administracyjnego sprzedawcy, do wielkości urządzenia. Drugie rozwiązanie to biblioteki mobilne Dotpay, czyli gotowe biblioteki (Software Development Kit), dzięki którym sprzedawca może szybko zaimplementować płatności w aplikacji. Ta działa na środowiskach iOS, Windows Phone lub Android.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również