Kupowanie za pomocą jednego kliknięcia. Przeszłość i przyszłość.

W branży e-commerce nic nie jest tak ważne jak dobre wrażenia zakupowe klienta. Rosnące wymagania klientów radykalnie zmieniły sposób, w jaki firmy prowadzą obecnie swoją działalność, a zakupy za pomocą jednego kliknięcia uprościły i zrewolucjonizowały sposób zakupów online.

Skąd w ogóle wzięła się technologia kupowania za pomocą jednego kliknięcia?

Amazon, prawdziwy gigant rynku e-commerce był pierwszym, który opatentował metodę kupowania za pomocą jednego kliknięcia w 1999 roku. Zasadniczo każda transakcja online, która rozpoczyna się i kończy jednym kliknięciem w Stanach Zjednoczonych przeprowadzana jest w witrynie Amazona. Europa nigdy nie pozwoliła, aby tak się stało. Bardzo szybko pojawiło się przekonanie, że cała branża detaliczna i klienci odnieśliby korzyści z płatności one-click, więc nie byłoby właściwe ograniczanie zakupów za pomocą jednego kliknięcia tylko do jednej firmy.

Ciekawostką jest fakt, że Amazon zezwalał Steve'owi Jobesowi na używanie swoich patentów podczas tworzenia iTunes. Dzięki temu Apple zdołał zwiększyć swoje dochody o około 30%. W każdym razie, nawet Jobs uważał, że kupowanie jednym kliknięciem jest czymś nieuniknionym i bardzo potrzebnym w świecie online.

Przyszłość technologii jednego kliknięcia

Niezależnie od tego, czy witryna jest ukierunkowana na e-commerce, media społecznościowe, formularze rejestracyjne lub cokolwiek innego – może z powodzeniem wykorzystać metodę jednego kliknięcie do działania. Wymaga to pewnego wysiłku, aby usprawnić cały proces, szczególnie, gdy dane osobowe pojawią się na ekranie, ale technologia już istnieje.
Pamiętamy zapewne sklepy internetowe z niekończącymi się stronami płatności, frustrujące wprowadzanie danych i wszystkie wątpliwości dotyczące danych kart płatniczych. Łącząc opcję jednego kliknięcia z zaawansowanymi panelami zaplecza, można zupełnie uprościć płatności.

Dobrym przykładem jest Uber umożliwiający użytkownikom płacenie bez fizycznej wymiany pieniędzy lub kart w dowolnej formie. Informacje dotyczące płatności są sortowane za pomocą jednego kliknięcia przy użyciu mechanizmu back-end. Karta płatnicza w postaci fizycznej staje się całkowicie zbędna. 

Media społecznościowe również szybko się zmieniają. Każda platforma robi coś, aby dostosować się do najnowszych trendów e-commerce: Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram, Pinterest. Pinterest np. umożliwia swoim użytkownikom odszukanie wszelkich potrzebnych informacji na temat produktu, którego zdjęcie znaleźli na stronie. Wyobraźmy sobie następującą sytuację. Interesuje nas koszulka i na Pinterest znaleźliśmy jej zdjęcie. Wspaniale, wystarczy kliknąć obrazek, a Pinterest automatycznie poda linki, gdzie można kupić produkt. Połączmy to metodą jednego kliknięcia i szansa na złoty biznes otwiera się przed nami.

 

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również