Dzisiejsi e-konsumenci coraz częściej kupują w sieci, ponieważ można znaleźć tam bardzo atrakcyjne ceny, większy wybór produktów oraz wygodne formy płatności. Z e-zakupów korzystają zarówno młodzi, jak i starsi użytkownicy, którzy obok nabywania nowych towarów opłacają w sieci rachunki, prenumerują czasopisma i nabywają karnety na siłownię. Od teraz, wszystko to możemy robić za pomocą jednego kliknięcia.
Użytkownikom sieci zależy przede wszystkim na jak najszybszym zrealizowaniu usługi, w jak najkrótszym czasie. Obecnie do najpopularniejszych form płatności należą przelewy, które realizowane są przy użyciu kart płatniczych. W tym wypadku świetnie sprawdza się płatność one-click, którą oferuje m. in. Dotpay.
Na czym polega tego rodzaju płatność?
Taka forma przelewu pozwala na zachowanie danych karty w systemie. Wszystko dzieje się oczywiście po wcześniejszej zgodzie klienta. Następnie nasze kolejne zakupy będą zatwierdzane już tylko jednym kliknięciem. Oznacza to, że klient nie musi przechodzić przez zbędny i uciążliwy proces podawania pełnych danych karty podczas dokonywania następnej płatności w systemie. Zawdzięczamy to temu, że e-przedsiębiorca w zleceniu płatności przekazuje odpowiednie współczynniki, a kupujący wyraża zgodę na zapisanie danych swojej karty przez wybranego pośredniak płatności. Należy wyraźnie zaznaczyć, że całość zebranych informacji jest bardzo dobrze zabezpieczona i szyfrowana, co potwierdzają odpowiednie certyfikaty. Warto zatem zawsze sprawdzić, czy pośrednik systemu płatności je posiada. Po zapisaniu danych karty możemy już tylko kupować za pomocą jednego kliknięcia. Metoda ta maksymalnie skraca czas realizacji transakcji.
Zalety rozwiązania
System przelewów on-click jest doskonałym rozwiązaniem dla sklepów, których klienci wracają w dość nieregularnych odstępach czasu, płacąc za każdym razem inną kwotę. W branży określa się to mianem „zakupów impulsywnych”, których dokonujemy często spontaniczne, za małe sumy. Sklepy internetowe nieposiadające w swojej ofercie płatności one-click, muszą wziąć pod uwagę fakt, że ich klient może nagle zrezygnować z usługi i porzucić e-koszyk w trakcie dokonywania zakupu. Jest to dość częsta praktyka, ponieważ współcześni e-konsumenci cenią sobie szybkość, przejrzystość, czas oraz wygodę. Sprzedawca musi więc zadbać, aby dostęp do oferty możliwy był przez całą dobę i żeby zakupy można było zrobić bez wychodzenia z domu. Istotne jest też zapewnienie jak najkrótszego czasu oczekiwania na zamówienie, ponieważ użytkownicy chętniej wracają do sprzedawcy, który odpowiada na ich potrzeby i zapewnia maksymalnie przejrzystą transakcję. Klienci najchętniej korzystają z krótkiego, jednoetapowego formularza oraz sprawnego procesu płatności.
Autor
Jan Walcewicz
Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]