Ostatnio serwisy płatności mocno zyskują na znaczeniu. Okazuje się, że korzysta z nich blisko połowa więcej internautów niż w zeszłym roku, a dla ponad jednej trzeciej e-klientów są one najwygodniejsze w użyciu, tak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, jak działają płatności online. Przeczytaj go koniecznie!
Płatności online - najpopularniejsza metoda płatności!
Zacznijmy od tego, że według badań najczęstszą metodą płatności, którą wybierają e-klienci za produkty nabywane online są serwisy, które umożliwiają płatności przez internet. Co ciekawe tę metodę wybiera 37 procent internautów (26 procent przed dwoma laty) kupujących w sieci. Ponadto popularnymi metodami są również internetowe przelewy bankowe (korzysta z nich 28 procent internautów, czyli tyle samo, co przed rokiem) oraz płatność gotówką przy odbiorze u kuriera (ten sposób wybiera 21 procent, czyli o osiem pp mniej niż przed rokiem).
Czemu płatności online cieszą się takim powodzeniem?
Obecnie serwisy płatności zyskują na znaczeniu, już w PayU zauważamy, że z roku na rok coraz mniej użytkowników płaci za e-zakupy przez tradycyjną bankowość internetową czy też gotówką przy odbiorze. Przede wszystkim internauci coraz chętniej wybierają szybkie e-przelewy i karty płatnicze, ponieważ jest to dla nich duży komfort oraz gwarancja bezpiecznej transakcji. Dodatkowo biorąc pod uwagę wzrost popularności urządzeń mobilnych, z których korzystamy robiąc zakupy, rynek płatności powinien rozwijać się w taki sposób, by płatność była równie łatwa do wykonania z poziomu komputera czy tabletu, jak i telefonu. Odpowiedzią na taką potrzebę konsumentów są płatności na jedno kliknięcie czy tapnięcie, zarówno te kartowe, jak i e-przelewy, gdyż wówczas przybywać będzie zwolenników płatności elektronicznych oraz będzie rosnąć liczba transakcji zawieranych przez osoby, które już teraz aktywnie korzystają z e-handlu.
Dla kogo są e-płatności?
Co ciekawe, wirtualne płatności są najpopularniejsze wśród mężczyzn (38 procent z nich wybiera tę właśnie metodę), ludzi młodych to jest, w wieku pomiędzy 24, a 35 rokiem życia (46 procent) oraz wśród osób z wykształceniem wyższym (48 procent). Trzeba przyznać, że w czasach kiedy zakupy internetowe są codziennością i stałym elementem życia współczesnych konsumentów także transakcje płatnicze za pośrednictwem serwisów e-płatności stają się naturalnym wyborem. w dużej mierze wynika to ze świadomości konsumentów, że realizacja zamówienia jest uzależniona bezpośrednio od czasu otrzymania wpłaty przez sprzedającego. Chodzi oto, że serwisy e-płatności gwarantują natychmiastową finalizację zlecenia .
Autor
Jan Walcewicz
Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]