Prowadzenie własnego e-biznesu to nie lada wyzwanie. Konkurencja jest bardzo duża, dlatego oferta powinna być skrojona pod potrzeby e-konsumenta. Jak jednak je poznać? Wielu e-przedsiębiorców głowi się nad tym, co skłania e-konsumentów do wybrania danego sklepu. Chcąc zwiększyć efektywność działania swojego e-sklepu warto przeanalizować na jakie potencjalnie problemy natrafiają użytkownicy podczas procesu dokonywania zakupów w sieci. Okazuje się, że do najważniejszych należą te związane z dostawą.
Zdecydowana większość e-konsumentów wyraźnie wskazuje, że gdyby koszty dostawy były niższe, produkty tańsze a sklepy internetowe oferowałyby więcej zniżek, częściej kupowaliby w sieci. Można zatem łatwo wywnioskować, że cena, jaką e-konsument musi płacić za dostarczenie zakupów, jak i cena towarów oraz oferowane rabaty mają znaczny wpływ na to, jak często dokonuje on zakupu przez Internet. Eksperci zaznaczają, że jest to wyraźny dowód na to, że e-konsumenci mają coraz większą wiedzę i świadomość mechanizmów rządzących sprzedażą online. Fakt ten stawia kolejne wyzwanie wirtualnym sprzedawcom, którzy powinni liczyć się z oczekiwaniami swoich e-klientów jeśli chcą przetrwać na rynku.
Nikt nie lubi czekać
Jako jeden z głównych problemów, z którym klienci spotykają się podczas dokonywania zakupu w sieci należy zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę. Jest to szczególnie zniechęcające do sklepu, jeśli ten reklamuje się szybką realizacją zamówienia. Często nie zależy to jednak od samego e-sprzedawcy a od pośrednika płatności online. Otóż e-sklepy chcąc działać profesjonalnie i bezpiecznie powinny zdecydować się na usługi pośrednika w płatnościach pomiędzy nimi a klientami. Certyfikowani i sprawdzeni pośrednicy, jak np. Dotpay, gwarantują, że pieniądze od klienta szybko, jak nie od razu, trafiają na konto e-przedsiębiorcy tak, że ten może zająć się wysyłką towaru. W sytuacji, gdy pośrednik nie dostarczył jeszcze środków, właściciel e-sklepu nie może zrealizować zamówienia. Dlatego bardzo ważne jest wybranie dobrego pośrednika płatności online.
Dostawa ma znaczenie
Wiemy już, że do jednej z najważniejszych kwestii w e-handlu należy dostawa. To właśnie z nią wiążą się dwa najczęściej wskazywane przez e-konsumentów problemy. E-przedsiębiorcy powinni więc skupić się na jak najlepszym usprawnieniu wszelkich procedur związanych z wysyłką towaru. Bardzo ważny będzie przemyślany wybór partnera, któremu powierzymy dostarczanie przesyłek. Z przeprowadzanych analiz wynika, że tylko jedna czwarta e-konsumentów nigdy nie spotkała się z żadnym problemem robiąc zakupy online. Konsumenci ci pozostają jednak wierni sprawdzonym już sklepom, stając się ich stałymi klientami. Wyraźnie więc widać, że taka rzecz jak szybka i sprawna dostawa jest tym elementem, który buduje zaufanie klientów.
Autor
Justyna Stankiewicz
Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.
Polecamy
Najnowsze
Wniosek o upadłość gospodarczą
Sam fakt zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorcy nie jest jednoznaczny z jego upadłością. Orzeczenie w tej sprawie zależy od decyzji sądu... [...]