Skróć ścieżkę zakupową Twoich klientów

Każdy sprzedawca pragnie magicznej różdżki, dzięki której klienci będą konsekwentnie dokonywać zakupów w jego sklepie internetowym. Drogą do zwiększenia konwersji jest z pewnością skrócenie ścieżki zakupowej. Niewątpliwie za każdym zakupem kryją się emocjonalne i racjonalne przesłanki. Wielu e-klientów dokonuje zakupów opartych na impulsach emocjonalnych. Jednak wszyscy przechodzą przez pięć etapów zakupów online. Każdy z nich jest szansą dla sprzedawcy na przekonanie klienta do zakupu i każdy wiąże się z ryzykiem rezygnacji z transakcji. 

Świadomość

Droga konsumenta do zakupu produktu lub usługi rozpoczyna się od jego potrzeb. Nie ma znaczenia czy jest to wewnętrzna potrzeba, czy próba rozwiązania określonego problemu. Im lepiej poznasz potrzeby swoich klientów, tym większa pewność, że przekonasz ich do przejścia do drugiego etapu zakupów. 

Szukanie informacji

Jeśli myślisz, że klienci kupią Twoje produkty w ciemno, bez poszukania szczegółowych informacji na ich temat, jesteś w błędzie. Konsumenci online mają obecnie ogromne możliwości zdobywania informacji na temat produktów. Bez trudu dowiedzą się, jakie inne rozwiązania oferuje Twoja konkurencja. Musisz być w stanie przekonać potencjalnych klientów do wyboru Twojej marki. Elementy marketingu internetowego, takie jak content marketing, SEO, optymalizacja konwersji i marketing w mediach społecznościowych powinny być obecnie na najwyższym poziomie.

Ocena

To, co odgrywa decydującą rolę na tym etapie, to wiarygodność.. Co inni mówią o Twoim produkcie lub usłudze? Ma to ogromne znaczenie dla potencjalnego klienta. E-klienci chętniej kupują produkty zaufanych marek. Opinie klientów, komentarze, oceny produktów. To wszystko powinno się znaleźć na Twojej stronie internetowej. 

Zakup

Etap finalizacji transakcji nie może uśpić Twojej czujności. Na tym etapie wielu e-klientów porzuca koszyk z zakupami. Wystarczą niewielkie trudności związane z zakupem np. brak preferowanej metody płatności lub zbyt wiele pól do wypełnienia w formularzu transakcji, aby zniechęcić klienta. Kupujący online cenią łatwość i szybkość dokonywania zakupów. Dlatego skup się na wyeliminowaniu wszelkich niepotrzebnych czynności. 

Wzmacnianie lojalności

Zakup został dokonany, ale Ty nie możesz spocząć na laurach. Twoim celem powinno być przekonanie klienta do ponownych zakupów. Ten etap jest niezwykle ważny. Informacje zwrotne od klientów i zarządzanie nimi mają kluczowe znaczenie dla stałego wzrostu przychodów. Tutaj możesz wykorzystać dane klientów, aby jeszcze bardziej trafić w ich potrzeby. Nie zapomnij wysłać maila z podziękowaniami za zakupy. Wszystko, co pomaga w budowaniu pozytywnych relacji z klientami jest na wagę złota.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również