Dlaczego najtańsza bramka płatności nie zawsze jest najlepsza?

​Wybór odpowiedniego dostawcy usług płatniczych dla naszej witryny może być trudny. Należy, bowiem wziąć pod uwagę wiele aspektów. Szczególnie ważna, gdy dopiero rozpoczynamy działalność, jest struktura cen i opłat. Oczywiście, wielu przedsiębiorców szuka najtańszej bramki płatności. Ale najtańsze, nie zawsze oznacza najlepsze. Cena jest z pewnością jednym z ważnych kryteriów wyboru operatora, ale nie najważniejszym. Istnieje duża liczba dostawców płatności o podobnych strukturach opłat. Konieczne jest zadanie sobie pytania, jakie warunki musi spełniać bramka płatnicza, aby realizowała rzeczywiste potrzeby naszego sklepu.

Nie traktujmy ceny, jako głównego kryterium wyboru bramki
Operatorzy o najniższych cenach zazwyczaj umieszczają je na swoich stronach internetowych w celu przyciągnięcia potencjalnych klientów, ale z reguły istnieją pewne ukryte warunki. Potrzebujemy dostawcy, który jest transparentny. Musimy skupić się na rzeczywistych kosztach. Oczywistym jest, że nic, co jest wartościowe, nie będzie bezpłatne. Musimy wiedzieć, jakich funkcji oczekujemy od procesu płatności. Nie zapominajmy, że niezwykle ważny dla naszej firmy jest współczynnik konwersji. Istotny jest również projekt procesu realizacji transakcji. Dobrze zaprojektowane bramki płatności, z myślą o użytkownikach, są bardziej przyjazne dla klienta i mogą zwiększyć sprzedaż i konwersję. Nawet, jeśli bramka płatnicza wydaje się droższa, inne jej zalety wyrównają nam te koszty. Chcemy sprzedawać na całym świecie? Niektóre bramki płatnicze pobierają wyższe opłaty, gdy dokonujemy transakcji w innych walutach. Musimy, więc skupić się na tym czynniku. Musimy też pamiętać o tym, że obniżenie kosztów związanych z prowadzeniem biznesu online dają: zgodność ze standardem PCI, narzędzia zapobiegające oszustwom i zadbanie o kwestie bezpieczeństwa. Najlepsze, ale nie koniecznie najtańsze, bramki płatności gwarantują to wszystko. Wreszcie, wybierzmy bramkę płatniczą z wyjątkową i elastyczną obsługą klienta. Musimy mieć pewność, że jeśli nastąpi nieuczciwa transakcja lub coś nieoczekiwanego, klient zawsze będzie miał wsparcie, a my będziemy mogli szybko i sprawnie rozwiązać problem.

Rozważmy koszt wdrożenia
Zanim podejmiemy ostateczną decyzję dotyczącą wyboru właściwej bramki płatności, zastanówmy się, czy potrzebujemy tylko jednorazowych płatności, płatności cyklicznych albo opcji płatności w innych walutach. Porównajmy ceny poszczególnych dostawców płatności. Weźmy pod uwagę również ukryte koszty, pamiętając o tym, że integracja niektórych bramek ze stroną naszego sklepu może być nie tylko czasochłonna, ale i kosztowna.

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również