Płatność kartą - szybkie i wygodne zakupy internetowe

​Prawie połowa klientów sklepów internetowych, którzy posiadają kartę płatniczą, jest zdecydowana robić zakupy tam, gdzie płatność nią jest akceptowana. Nic w tym dziwnego. Będąc właścicielem karty chcemy z niej jak najczęściej korzystać. Systemy obsługujące płatności przy użyciu karty płatniczej są więc właściwie niezbędne przy prowadzeniu biznesu w sieci.

Zalety płynące z wdrożenia płatności kartą

Płatności kartą powinni wdrożyć przede wszystkim właściciele tych biznesów internetowych, które opierają się na sprzedaży towarów lub usług, a więc głównie osoby posiadające sklep internetowy. Dotyczy to zarówno właścicieli niewielkich sklepików działających w określonej niszy, jak i  dużych, internetowych sklepów o charakterze wielobranżowym, hurtowni czy internetowych hipermarketów.

Warto mieć świadomość, że możliwość przelewów bezpośrednich czy szybkich płatności internetowych nie jest już dla konsumentów żadną atrakcją. Opcję tę oferuje przecież większość firm. Dodanie kolejnej formy płatności, jaką jest płatność kartą pozwala nieco wyprzedzić konkurencję. W oczywisty sposób może się to przełożyć na wzrost liczby zamówień oraz zwiększenie obrotów.

Przy wyborze metody płatności kluczowe znaczenie dla konsumentów ma szybkość, z jaką pieniądze trafią do odbiorcy. Od tego zależy bowiem szybkość realizacji zamówienia. Płatności dokonywane kartą realizowane są błyskawicznie. Jest to korzystna sytuacja również z punktu widzenia przedsiębiorcy. Wyobraźmy sobie sklep internetowy, który każdego dnia otrzymuje kilkaset zamówień. Otrzymanie płatności od razu rozwiązuje wówczas wiele problemów i usprawnia codzienną pracę.

Możliwość zapłaty kartą jest również sporym ułatwieniem dla klientów zagranicznych. Pozwala ominąć trudności związane z numerami IBAN i SWIFT oraz przewalutowaniem. Sklep internetowy zaś może skierować swoją ofertę nie tylko do osób mieszkających na terenie Polski i posiadających polskie rachunki bankowe, ale również do potencjalnych klientów za granicą.

Pisząc o płatnościach kartą, warto wspomnieć o dodatkowym zabezpieczeniu dla klientów, czyli procedurze przelewu zwrotnego, tzw. chargebacku. Jeżeli klient uważa, że towar lub usługa opłacona kartą Visa nie została dostarczona lub była niezgodna z zamówieniem, może zwrócić się do banku, który wydał kartę o wszczęcie chargebacku. Wystarczy wypełnienie odpowiedniego formularza reklamacyjnego. W sytuacji, gdy bank uzna, że reklamacja jest zasadna, klient może liczyć na szybki zwrot pieniędzy. Płatność gotówką czy przelewy internetowe nie gwarantują konsumentom aż takiej ochrony. Stąd rosnąca popularność transakcji dokonywanych przy użyciu karty.

Za zakupy w internecie można zapłacić nie tylko kartą kredytową. Możemy użyć również karty debetowej lub tzw. karty przedpłaconej. Samo wdrożenie płatności kartą w internetowym biznesie nie jest niczym skomplikowanym. Wystarczy kontakt z bankiem albo wybranym agentem rozliczeniowym.

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również