Jak zbudować zaufanie klienta do e-sklepu ?

Okazuje się, że według badań SalesBee 40% kupujących w e-sklepach obawia się, że otrzyma towar nie spełniający ich oczekiwań – wybrakowany, złej jakości czy nieoryginalny. Natomiast 27% konsumentów obawia się, że towar w ogóle do nich nie dotrze. No cóż, te obawy mogą sprawić, że klient nie skorzysta z usług sklepu internetowego i opuści go porzucając koszyk z produktami. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, co zrobić żeby konsument zaufał e-sklepowi i nie bał się zrobić w nim zakupów. Przeczytaj go koniecznie!

Intuicyjna i przejrzysta strona

Zacznijmy od tego, że budowanie wiarygodności e-sklepu to również tworzenie wizerunku marki. Dlatego wygląd strony sklepu internetowego jest jego wizytówką. Pamiętaj o tym, że nawet najlepsze ceny i profesjonalna obsługa nie przełożą się na dużą sprzedaż i satysfakcję klientów, jeśli strona internetowa sklepu będzie wyglądać przestarzale, niedbale i mało estetycznie. W związku tym warto być na bieżąco z trendami w budowie stron www i dostosowywać się do nich. Obecnie w ramy standardu wchodzą strony responsywne (RWD) - Google promuje witryny internetowe zbudowane w tej technologii dając im pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania.

Dobry kontakt

Przede wszystkim budując zaufanie klientów do naszego e-sklepu nie można zapomnieć o nawiązywaniu z nimi relacji. Nie wolno być zbyt ufnym wobec obcych i ta zasada pojawia się również w e-handlu. Dlatego, jeśli nasza strona nie jest rozpoznawalna i nie ma jeszcze mocnej marki, należy pokazać klientom, że jest godna zaufania. Trzeba udostępnić konsumentowi jak najwięcej kanałów komunikacji z obsługą e-sklepu. Ponadto wykwalifikowany personel odpowiedzialny za obsługę klienta nie tylko powinien odpowiadać na pytania i wątpliwości gościa e-sklepu, ale pomagać zwiększać sprzedaż przekonując go do zakupów.

Przejrzystość transakcji


Ważnym momentem e-zakupów jest zapłata za wybrane produkty, właśnie wtedy konsumenci najczęściej porzucają koszyk. Otóż z danych SalesBee wynika, że liczba osób, które po przejściu do koszyka nie finalizuje transakcji to 74%. Jednym z powodów jest skomplikowana ścieżka płatności. Same zakupy w sieci są coraz popularniejsze - dzięki ich wygodzie. Należy zadbać o to na ostatnim etapie wizyty użytkownika w sklepie. Kupujący powinien mieć pełną informację o wszelkich kosztach i czasie dostawy, ale warto również zaproponować mu wiele metod płatności i wysyłki. Wtedy będzie mógł wybrać najbardziej odpowiadającą mu opcję zapłaty i dostawy.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również