Wielokanałowe podejście w e-sklepach

Tzw. „omnichannel” jest rozwiązaniem, wprowadzanym coraz częściej przez wielkie sieci handlowe. Okazuje się jednak, że metoda może być z całym powodzeniem stosowana przez sklepy internetowe. Pomocne będą tu narzędzia automatyzacji marketingu, ponieważ dzięki nim można zwiększyć ogólne wyniki sprzedaży aż o 25%.

Wielokanałowość to nie tylko budowa sklepów stacjonarnych w ramach jednej sieci. Jest to przede wszystkim sposób prowadzenia biznesu, który integruje wszystkie kanały kontaktu klienta z firmą oraz te odpowiedzialne za sprzedaż. Działania takie przekładają się na ogólne wrażenie, jakie odnosi klient podczas wizytowania naszej strony. Odpowiednie wykorzystanie danych płynących z kanałów kontaktu u sprzedaży, zwiększy ilość e-klientów dokonujących zakupów w twoim e-sklepie.

Klient mobilny

Chcąc wprowadzić wielokanałowość do e-sklepu, musisz przede wszystkim dostosować kanały wykorzystujące Internet do obsługi przez mobilne urządzenia. Co celów tych wykorzystuje się technologię responsywną (RWD) bądź tworzy się specjalną aplikację e-sklepu. Badania wyraźnie pokazują, że coraz częściej do zakupów używamy takich urządzeń jak tablety i smartfony. Wato więc dostosować stronę e-sklepu do obsługi przez te urządzenia tym bardziej, że Google promuje wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania serwisy, które są właśnie przystosowane do pracy na smartfonach i tabletach.

Przede wszystkim wygoda

E-konsumenci cenią sobie bardzo komfort użytkowania stron internetowych, warto więc zapewnić im możliwość wyboru takiego kanału kontaktu, jaki najbardziej będzie mu odpowiadał. W praktyce wygląda to tak, że sprzedawca zapewnia potencjalnemu klientowi możliwość korzystanie ze strony internetowej, poczty elektronicznej, aplikacji, infolinii, mediów społecznościowych i ewentualnie tradycyjnych punktów handlowych. Badania pokazują, że wprowadzenie tej metody przekłada się na znaczny wzrost przychodów. Pamięta jednak, że oferta powinna być spójna i wyczerpująca na wszystkich wykorzystywanych kanałach. Chodzi o to, żeby wszędzie była taka sama cena produktu oraz jego opis. To samo tyczy się ogólnych danych o e-sklepie oraz wizerunku jego marki. Kolorystyka, logo, czcionki i język – wszystko to powinno powtarzać się na każdym z kanałów. Równie istotne jest przemieszczanie się pomiędzy nimi – procedura ta powinna być łatwa i intuicyjna – oraz zapewnienie sprawnej komunikacji z klientem. Odpowiednie wykorzystanie tego rozwiązania na pewno przyczyni się do sukcesu twojego przedsięwzięcia.

 

 

 

Autor

Jan Walcewicz

Studiowałem Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Później dostałem pracę w dużej firmie, gdzie zajmuję się finansami. Wszelkiego rodzaju płatności są mi bardzo dobrze znane. Jeżeli potrzebujesz porady-pisz.

Zobacz również