Zakładanie sklepu internetowego - od czego zacząć?

Z przeprowadzanych badań wynika, że rynek e-handlu będzie wciąż dynamicznie i szybko się rozwijał. Z dnia na dzień otwiera się coraz więcej sklepów internetowych, które konkurują ze sobą o e-konsumenta. Choć e-sklepów jest coraz więcej, nie znaczy to, że rynek jest nasycony. Otworzenie swojego e-biznesu to wciąż bardzo dobry pomysł, co wiąże się z ciągłymi zmianami i innowacjami, jakie zachodzą w wirtualnym świecie. Jak zatem założyć swój sklep internetowy?

Każdy, kto zastanawia się nad otworzeniem własnego e-biznesu powinien zacząć od kilku prostych rzeczy. Ich usystematyzowanie pozwoli cieszyć się własnym sklepem internetowym. Jest to świetny pomysł na biznes, który nie wymaga dużych nakładów finansowych. Warto również zaznaczyć, że na początku działalności, e-sklep nie generuje wysokich kosztów stałych, co sprawia, że praktycznie każdy może posiadać własny e-sklep. Na początku bowiem nie potrzebujesz dużego magazynu ani pracowników. Oto, co trzeba zrobić na starcie.

Określ formę prawną

Na samym starcie należy założyć odpowiednią działalność gospodarczą. Od ciebie zależy jaką formę prawną ona przyjmie. Na początku może być jednoosobowa działalność, która wraz z czasem i wzrostem obrotów zamieni się w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością lub w spółkę akcyjną. Samo rozpoczęcie działalności gospodarczej jest obecnie bardzo łatwe. Musisz udać się do urzędu gminy, gdzie w jednym okienku składasz wszystkie niezbędne dokumenty. Oczywiście należy zarejestrować się również jako płatnik podatku VAT, otworzyć rachunek bankowy oraz wybrać odpowiedni dla ciebie sposób rozliczeń księgowych.

Zbuduj swoją ofertę

Kiedy założysz własną działalność, musisz zdecydować się a to, co będziesz sprzedawał. W tej sytuacji, warto zbadać rynek i opinie internautów. Koniecznie zanalizuj również konkurencyjną działalność. Na szczęście w Internecie można swobodnie rywalizować z największymi graczami, o ile ma się pomysł na to, aby jakoś inaczej pozyskiwać klientów. Następnie należy znaleźć dostawcę, oferujący produkty w dobrej cenie. Najlepiej jeśli towar, jakim chcesz handlować, jest niszowy. Pozwala to na lepsze pozycjonowanie twojego e-sklepu i dotarcie do konkretnych klientów.

Wymyśl nazwę

Teraz przyszedł czas na wymyślenie jakiejś chwytliwej nazwy twojego sklepu. Pamiętaj, że na tym etapie powinieneś opracować spójną identyfikację wizualną swojego biznesu. Jest to decyzja strategiczna, określająca przyszłość twojego e-biznesu. Kolejny krok to zakup odpowiedniej domeny i hostingu u dobrego dostawcy. Pozwoli to na uniknięcie problemów technicznych, a witryna będzie działać płynnie i szybko, co przy zakupach w sieci jest bardzo ważnym aspektem.

 

 

 

Autor

Justyna Stankiewicz

Pracuję w branży e-commerce. Zajmuję się reklamą oraz kreowaniem wizerunku marki sklepu internetowego. Sklepy internetowe to przyszłość, powstaje ich coraz więcej i więcej.

Zobacz również